KR Audio Electronics

A cég az 1992 ben kezdett elektroncsövek gyártásába Prágában, az akkori Tesla gyárban, és később hozzákezdett a saját készítésű elektroncsöveik felhasználásával erősítők kifejlesztésébe is. A cég vezetését az időközben elhunyt társalapító Ricardo Kron őzvegye, Dr. Eunice Kron látja el. Ez az apró termetű hölgy, csupa tűz és energia, maga is a high-end megszállottja. Bár korábban már volt a márkának magyarországi forgalmazója, és a KR Audio elektroncsövek bizonyítottak a DIY megszállottak körében, erősítőik szinte ismeretlenek hazánkban annak ellenére, hogy kvalitásaikat számos díjjal és elismeréssel honorálta a nemzetközi szaksajtó.

Prágai üzemükben tett látogatásom során magam is meggyőződhettem arról, hogy szakembereik milyen precizitással, szakértelemmel és odaadással végzik munkájukat. Készülékeik túlnyomórészt kézi munkával készülnek, és gondos bevizsgáláson, minőség ellenőrzésen esnek át, mielőtt szállításra előkészítik azokat. Nem tartanak fenn szervizhálózatot annak ellenére, hogy a világ szinte minden tájára szállítanak, hanem az esetlegesen meghibásodott készülékeket – és ez nem gyakran fordul elő – visszahívják és maguk végzik el a szükséges javításokat.

Készülékeik hibrid konfigurációban készülnek, míg az előerősítést félvezetős elektronika végzi, a teljesítményfokozatban elektroncsöveket alkalmaznak. Utóbbiak többségét saját üzemükben állítják elő. A Ricardo Kron által tervezett, és Marek Gencev főmérnök által továbbfejlesztett T1610 típusú kettős trióda ma a világ legnagyobb audio célra készített triódája. Az ezekkel épített erősítők közül a Kronzilla DX monoblokkok 2016-ban elnyerték a német Image HI-FI elismerését.

Elektroncsöveik élettartama átlagosan felével, kétharmadával hosszabb, mint más típusoké, így ár/érték arányukat tekintve nem nevezhetőek drágának. Akik ismerik hangzásukat azt mondják, hogy az a félvezetős elektronikákéra emlékeztet dinamikában, sávszélességben, gyorsaságban.

A cég hiteles története az alábbiakban olvasható:

“KR was formed as a partnership in Feb. 1992 with Alesa Vaic and Riccardo Kron to build improved vacuum tubes in the Czech Republic. The idea was that better materials, higher vacuum and hand-crafted artisan techniques would enable longer life for the tube and of course longer reliability.
In the process this series of new technologies added to an traditional way of manufacturing tubes by hand (as in the time of Marconi) created more dynamics for the listener and greater detail from the recording be it vinyl, CD or audio streaming. We found that after the first VV52B (KR 300BSL) tubes applied to the Kegon Audio Note amplifier in Milano Top Audio in Sept. 1994, our fortunes were assured in that the sound quality with the up-grade of the KR is audible and remarkably different from the mass produced tubes and only made for audio purposes. 

At a certain point Dr. Kron decided to add an amplifier product line to demonstrate how the superior  tube should be applied. This included our own design for the KR Kronzilla T-1610 tube, the biggest audio tube ever manufactured (not used for transmission). Unique in all the world as a double  KR 300B XLS in parallel and applied exclusively to our Kronzilla amplfiers. 

This enabled us to win many international awards and earn a number of excellent review in both the foreign as well as US trade journals. In 20017, KR developed due to the market need a superior KR KT-88 and now in 2019 will come out with a more reliable KR KT-150. Only recently last year, KR came out with a floating design circuit not a single-ended nor push-pull, called a ‘circletron’ using the 8 x
KR842vhd tubes (as KR300BXSL) per chassis and as the model VA200 monoblocks has an output power of 200 watts.

KR makes over 18 tube models and 20 amplifiers/hi-end audio equipment and our company is  considered a leader in world class tube manufacturing.”